Sandler og Aniston med rekord på Netflix

NTB

  • Publisert: 19.06-2019
  • Oppdatert: 19.06-2019
Jennifer Aniston og Adam Sandler ble en seermagnet av dimensjoner. Foto: AP

Filmen «Murder Mystery» tok Netflix-seerne med storm.

Nærmere 30,9 millioner seere så filmen i løpet av de tre første døgnene, noe som er ny rekord. Da regner Netflix bare med kontoene som så minst 70 prosent av filmen.

«Murder Mystery» er en komedie der Adam Sandler og Jennifer Aniston spiller et amerikansk par som havner midt oppe i en mordgåte i Italia.

Filmen hadde premiere fredag og inngår i en avtale om hele åtte filmer som Sandler skal produsere for strømmetjenesten.

Les også: Kudrow følte seg «som et fjell» ved siden av «Friends»-kollegaene

Tidligere har Netflix hatt for vane å holde seertallene hemmelig, med argumentet at dette er uviktig for en tjeneste som ikke er avhengig av reklame. Men de siste månedene har strømmetjenesten begynt å løfte fram sine største seersuksesser, eksempelvis Ben Affleck-filmen «Triple Frontier», sett av 52 millioner brukere på fire uker – samt dokumentaren om Fyre-festivalen som lokket 20 millioner til skjermene i løpet av sin første måned, melder Variety.

Se video: Dette skjedde da «Friends»-gjengen ble samlet igjen

DEL

FØLG OSS