Nettliv

Her er vinnerne av årets mediepriser

Caroline Furu

  • Publisert: 03.05-2018
  • Oppdatert: 03.05-2018
 

Dagens Næringsliv, nettstedet Faktisk og motemagasinet Costume stakk av med de gjeveste prisene. 

Det skriver Mediebedriftenes Landsforening selv på sine nettsider. Det er de som står bak den årlige kåringen, som gikk av stabelen på Ole Bull scene i Bergen i går.

Les også: Dette ble de mest delte «fake news»-artiklene i fjor

Kulturminister Trine Skei Grande delte ut prisene. Blant de andre vinnerne var Budstikka som vant prisen for «årets lokale nyhetsnettsted», og Medier24 som vant prisen for «årets nisjenettsted».

De andre prisene som ble delt ut, var blant annet «årets magasincover», «årets featuresak» og «årets inspirasjonssak».

Se alle vinnerne her!

Årets avis (nett og papir): Dagens Næringsliv

Årets magasin (nett og papir): Costume

Årets nyskapning: Faktisk

Årets forside: Fædrelandsvennen

Årets magasincover: Costume (9/2017)

Årets featuresak: VGHelg – «Det hvite raseriet»

Årets inspirasjonssak: Shape up – «Mørkets lyse sider»

Årets magasinfoto: Dagbladet Magasinet – «Tvangsflyttet» Foto: Agnethe Brun

Årets sportsdekning: VG – «NIF-skandalen»

Årets spesialmagasin

Excellence: Ukeadressa – «Verdensrommet sett fra Trondheim»

Vinner: Dagbladet Magasinet – «Fattig & rik»

Årets lokale nyhetsdekning – VG – «Avsløringen av verdens største overgrepsforum»

Årets nisjenettsted – Medier24

Årets digitale historie

Excellence: NRK – «Min reise i krigens Syria»

Vinner: VG Helg – «Det hvite raseriet»

Årets web-TV serie: NRK – «Faten tar valget»

Årets redaksjonelle event: Harm & Hegseth live – VG

Årets lokale nyhetsnettsted

Excellence: Fredriksstad Blad

Vinner: Budstikka

Årets nasjonale nyhetsnettsted: VG

Kilde: Mediebedriftenes landsforening

Nyhetsbrev